„Southwest Airlines“ antradienį paskelbė, kad vykdomasis pirmininkas ir buvęs generalinis direktorius Gary Kelly pasitrauks kitais metais, o taip pat paskelbė apie pokyčius valdyboje. Šie sprendimai priimti po to, kai aktyvus investuotojas „Elliott Investment Management“ spaudė bendrovę dėl pokyčių.

„Dabar yra tinkamas metas pokyčiams. Laikas ne tik truputį sujudinti situaciją, bet ją iš esmės pakeisti“, – teigė Kelly savo laiške akcininkams. „Išmintis yra žinoti, ką keisti, o ką palikti.“

Kelly, kuris dirba „Southwest“ beveik keturis dešimtmečius ir yra valdybos pirmininkas nuo tada, kai įkūrėjas Herb Kelleher atsistatydino 2008 m., paskelbė apie savo pasitraukimą po susitikimo su „Elliott“, kuri jau kurį laiką siekia vadovybės pokyčių Dalase įsikūrusioje oro linijų bendrovėje.

„Elliott“ birželio mėnesį atskleidė, kad įsigijo beveik 2 milijardų dolerių vertės „Southwest“ akcijų ir siekia pakeisti vadovybę, įskaitant dabartinį generalinį direktorių Bobą Jordaną, kuris taip pat beveik keturias dešimtis metų praleido įmonėje. Įmonė teigė, kad „Southwest“ veikla vadovaujant dabartinei vadovybei buvo „stulbinamai prasta“.

Antradienį Kelly paskelbė, kad „Southwest“ valdyba ir vadovybė „vieningai palaiko Bobą Jordaną kaip generalinį direktorių“.

Šeši „Southwest“ valdybos nariai atsistatydins lapkritį, o įmonė artimiausiu metu paskirs keturis naujus nepriklausomus direktorius. Kelly teigė, kad bus apsvarstytos ir iki trijų kandidatų, pasiūlytų „Elliott“.

Praėjusią savaitę „Elliott“ peržengė 10% akcijų ribą, kuri leidžia sušaukti specialų akcininkų susirinkimą. „Elliott“ atsisakė komentuoti šią naujieną. Nors „Elliott“ anksčiau dalyvavo pokyčių kampanijose tokiose įmonėse kaip „AT&T“, „Salesforce“ ir „Texas Instruments“, tai buvo pirmas kartas, kai viešai siekta pokyčių aviacijos sektoriuje.

„Southwest“ taip pat pasitelkė išorinius ekspertus, tarp jų ir Bobą Fornaro, buvusį „Spirit Airlines“ ir „AirTran“ generalinį direktorių, kurį „Southwest“ įsigijo.

Oro linijos pastaruoju metu susiduria su sunkumais, tokiomis kaip per didelis pasiūlos kiekis vidaus rinkoje, augančios išlaidos ir orlaivių pristatymo vėlavimai iš „Boeing“, kuris yra vienintelis tiekėjas.

Ilgus metus „Southwest“ vengė keisti savo paprastą verslo modelį, kuris iš esmės pakeitė JAV aviacijos rinką ir leido bendrovei beveik nuolat dirbti pelningai, sukuriant investicinio lygio balanso stiprumą.

Tačiau liepos mėnesį įmonė paskelbė apie didžiausius per daugiau nei 50 metų veiklos pokyčius: didesnę sėdynių erdvę ir atšauktą atvirų vietų politiką. Kitais metais „Southwest“ taip pat planuoja pradėti naktinius skrydžius.

„Southwest“ investuotojų diena numatyta rugsėjo 26 d. Dalase, kur bus išsamiau aptartos šios ir kitos iniciatyvos.